آشنایی با جریان متناوب و جریان مستقیم:

سعید رنجبر
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آشنایی با جریان متناوب و جریان مستقیم

 

جریان تیم تحقیقاتی فروشگاه اینترنتی عصر رباتیک در نظر دارد تا به گونه ایی دیگر شما را با دو محصول عمده خود یعنی موتورهای AC (جریان متناوب) و موتورهای DC (جریان مستقیم) اشنا کند.

آشنایی با جریان متناوب و جریان مستقیم

جریان متناوب و جریان مستقیم

با الکترونیکی شدن دنیای امروزه ما روزانه هزاران بار با جریان الکترونیکی در ارتباط هستیم مانند استفاده از وسایل برقی خانگی، سیستم روشنایی، وسایل حمل و نقل, ماشین آلات و کامپیوتر. که این حجم عمده وسایل الکترونیکی با جریان مستقیم و یا جریان منتاوب برق کار میکنند.

تفاوت بین موتورهای AC(جریان متناوب) و موتورهای DC (جریان مستقیم):

در ابتدا لازم است که با جریان برق یا همان الکتریسیته اشنا شویم. یک اتم از دو مولکول الکترون و پروتون ساخته شده که پروتون دارای یون مثبت و الکترون دارای یون منفی است. پس اتم در حالت عادی به صورت خنثی می باشد.

پروتون ها با باز مثبت درون هسته قرار دارند و وظیفه انتقال جریان بر عهده الکترون ها با بار منفی می باشد.پس الکترون ها به صورت ازاد و رها در حال حرکت و جابه جایی هستند و از یک اتم به اتم دیگر در حال جابه جایی می باشند. به این حرکت الکترون ها جریان الکتریسیته یا برق می گویند.

تفاوت بین موتورهای AC و موتورهای DC در نوع جهت جریان الکتریسیته می باشد.

جریان مستقیم در موتورهای DC:

زمانی که جریان برق یه صورت یک خط مستقیم از طرف قطب مثبت به سمت قطب منفی جریان مستقیم بوجود می آید.

جریان مستقیم در موتورهای DC

جریان مستقیم در موتورهای DC

 

کاربرد جریان مستقیم یا موتورهای DC:

همه ی پروژهای الکتریکی با جریان DC کار میکنند. هر وسیله ایی که با باطری کار میکند و یا به وسیله ی آداپتور دی سی به دیوار متصل می شودو یا از کابل USB استفاده کند بوسیله ی جریان مستقیم راه اندازی و روشن می شود.مانند:

  • چراغ قوه
  • تولوزیون های صفحه تخت
  • موبایل
  • وسایل نقلیه الکترونیکی یا هیبرودی
  • تاس دستکشی لیلی یدD&D

 

 

جریان متناوب در موتورهای AC:

در جریان متناوب حرکت برق به صورت یک خط صاف نمی باشد.و الکترون ها در مسیرهای متفاوتی حرکت می کنند به این صورت که گاهی مسیر حرکت الکترون ها به سمت جلو بوده و گاهی به سمت عقب برمی گردند. جریان متناوب بهترین راه برای انتقال برق به راه های دور با فاصله زیاد می باشد.

جریان مستقیم در موتورهای AC

جریان مستقیم در موتورهای AC

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.