بررسی اپل واچ سری ۸ محبوب‌ترین ساعت هوشمند اپل در عصررباتیک

سعید رنجبر
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
Apple Watch Series 8

بررسی تخصصی اپل واچ سری 8

بررسی اپل واچ سری ۸؛ محبوب‌ترین ساعت هوشمند اپل

بررسی اپل واچ سری ۸؛ محبوب‌ترین ساعت هوشمند اپل

اپل واچ سری ۸ یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که برای افرادی که تا کنون از ساعت‌های هوشمند این شرکت استفاده نکرده‌اند، یا ساعت‌های آن‌ها قدیمی شده است، ساعت اپل واچ سری ۸ در نگاه نخست، شباهت زیادی به Series 7 سال گذشته دارد. هم از جنبه طراحی هم از نظر داخلی و سخت افزار.

آشنایی با قابلیت های اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری 8 در دو اندازه 41 و 45 میلی‌متری به بازار عرضه شده است. وزن هر یک از این ساعت‌ها هم به ترتیب 32 و 38.8 گرم است. اندازه صفحه نمایش اپل واچ سری 8 با سایز 45 میلی‌متر، 1.9 اینچ و اندازه صفحه نمایش همین ساعت با سایز 41 میلی‌متر، 1.69 اینچ است. هر دو مدل دارای رم 1 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی هستند. البته در حجم باتری تفاوت‌هایی دارند. بر این اساس اپل واچ سری 8 سایز بزرگ دارای باتری (mAh 308) و نوع کوچک‌تر از باتری (mAh282) برخوردار است.

اگر اهل استفاده از ساعت‌های هوشمند اپل باشید، حتماً با نگاهی به اپل واچ سری ۸ متوجه طراحی قدیمی آن خواهید شد. اما نباید ناامید باشید، زیرا رنگ‌بندی این ساعت نسبت به نوع قبلی تفاوت‌هایی داشته است و شما می‌توانید این محصول را در چهار رنگ قرمز، مشکی، سفید و نقره‌ای تهیه کنید. این گجت پوشیدنی شرکت اپل به همراه گوشی‌های سری ۱۴ آیفون به بازار عرضه شد. از مزایای این محصول می‌توانیم به صفحه نمایش باکیفیت، وجود سنسورهای متعدد با کاربری‌های گوناگون، حافظه داخلی زیاد، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر گرد و غبار و استفاده از تراشه قدرتمند در طراحی اشاره کنیم. در ادامه قبل از پرداختن به قابلیت های اپل واچ سری ۸ به سایر مشخصات این ساعت هوشمند می‌پردازیم.

عمر باتری

با توجه به ظرفیت باتری مشابه، باید انتظار عملکرد مشابه باتری اپل واچ سری ۸ را با نسل قبلی ساعت‌های هوشمند اپل داشت. دوام باتری Apple Watch Series 8 یکی از چیزهایی‌ست که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بررسی اپل واچ سری ۸ از لحاظ باتری و سرعت شارژ، باتری واچ ۸ توانست به ازای یک بار شارژ کامل حدود ۳۸ ساعت شارژ نگه دارد. رقمی بسیار بالاتر از پیش‌بینی اولیه اپل که حدود ۱۸ ساعت است.

گفتنی‌ست این عدد به دویدن، پخش موسیقی و موارد دیگر بستگی دارد. به طور خلاصه، شما باید به صورت روزانه این ساعت را شارژ کنید. با این حال، مدت زمانی که برای شارژ دستگاه نیاز دارید به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد.

پس از ۱۷ ساعت شارژ کردن ساعت و با انجام کارهایی از جمله: حدود ۷۰ دقیقه دویدن با GPS فعال، دوچرخه‌سواری کوتاه‌مدت و پخش موسیقی، شارژ اپل واچ ۸ به ۵۵ درصد کاهش یافت. در صورتی که برنامه روزانه شما با این کارها مطابقت داشته باشد، احتمالاً می‌توانید حدود ۳۰ ساعت از این ساعت استفاده کنید.

باتری ۳۰۸ میلی‌آمپر ساعتی Apple Watch Series 8 از نوع لیتیوم یونی‌ست و به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. همچنین می‌توانید با کابل USB-C نیز این ساعت را شارژ کنید که حدود یک ساعت زمان می‌برد.

معرفی حسگر های اپل واچ ۸

مجهز به سنسور تشخیص تصادف

یکی از بهترین قابلیت‌های اپل واچ سری 8، مجهز شدن آن به سنسور تشخیص تصادف (crash detection) است. زمانی که این قابلیت را در بین سایر ساعت‌های هوشمند بررسی می‌کنیم، می‌توانیم با اطمینان کامل اعلام کنیم که این ویژگی یکی از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 8 و سایر ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. بر اساس گفته شرکت سازنده، این ویژگی در کنار موارد دیگر مانند ژیروسکوپ سه محوره جدید، میکروفون، الگوریتم (GPS) و به دلیل دارا بودن بالاترین محدوده دینامیکی در هر ساعت هوشمند، برای تشخیص تصادف عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

این ساعت هوشمند به شکلی طراحی شده است که با بررسی شرایط محیط مانند تغییر فشار کابین در حین تصادف، کاهش ناگهانی سرعت و صداهایی که در حین تصادف ایجاد می‌شوند، گزینه‌ای را برای برقراری تماس اضطراری در اختیار شما قرار می‌دهد. در این حالت اگر نتوانید از آن استفاده کنید، خود ساعت با خدمات اضطراری تماس گرفته و مکان تصادف شما را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. البته شاید این ویژگی برای همه کاربرد نداشته باشد، اما برای داشتن آرامش خاطر حین رانندگی گزینه خوبی محسوب می‌شود.

این سنسور همچنین در عرض ۱۰ ثانیه پس از تصادف اگر به اعلان روی صفحه پاسخ ندهید، به مخاطبین اضطراری شما اطلاع می‌دهد. شتاب‌سنج به کار رفته در این ساعت می‌تواند تا ۲۶۵ گرم نیروی وارده را تشخیص دهد که معادل یک تصادف شدید است. این گوشی همچنین قابلیت تشخیص برخورد از جلو، برخورد از عقب، واژگونی یا برخورد جانبی را دارد. البته فراموش نکنید که قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ مانند هر محصول دیگری بدون خطا نیست.

قابلیت سنجش دما

از جدیدترین قابلیت های اپل واچ سری ۸ می‌توانیم به حسگر دمای آن اشاره کنیم. پیش از رونمایی این سری از اپل واچ شایعه شده بود که حسگر دما قرار است برای ردیابی دمای بدن شما خصوصاً در زمان تب کردن احتمالی مورد استفاده قرار گیرد. اما واقعیت این است که روشی که این حسگر گرما از آن استفاده می‌کند، برای ردیابی چرخه قاعدگی کاربرد دارد. به این وسیله می‌توان آن را ابزار خوبی برای تنظیم جمعیت خانواده محسوب کرد.

جالب است بدانید که داده‌های به دست‌آمده از این پیش‌بینی‌ها به‌صورت ایمن در آیفون شما ذخیره می‌شوند. این حسگر دما همچنین می‌تواند به شما نشان دهد که دمای مچ شما بالاتر یا پایین‌تر از دمای پایه است. بر این اساس باید دمای مچ دست خود را در زمانی که قرار است بخوابید، تا ۵ روز پیاپی ارزیابی کنید. البته فراموش نکنید که این داده‌ها فراتر از آگاهی شما، کارایی چندانی ندارند و نمی‌توانید از آن‌ها برای تشخیص پزشکی استفاده کنید.

تمام کاری که این سنسور انجام می‌دهد، تشخیص حدودی دمای بدن شماست. بنابراین می‌توانید با بررسی نمودارهای دمایی بدن خود در کنار تغذیه‌ای که داشته‌اید، مشخص کنید که چه چیزهایی در افت یا رشد دمای بدنتان مؤثر هستند. اما جالب‌ترین ویژگی سنسور دمای اپل واچ سری ۸ این است که به اندازه کافی نسبت به دما حساسیت دارد و می‌تواند تغییر دمای ۰.۱ درجه سانتی‌گراد را در بدن شما حس کند. بخش بزرگی از کارایی این حسگر گرما، به‌دلیل طراحی دو سنسوری آن است که یکی در پشت ساعت و دیگری در زیر نمایشگر قرار داده شده است تا تداخلات دمایی بیرون مانع از تشخیص دقیق نشوند.

حسگر ضربان قلب

ضربان قلب اولین معیار سلامتی در هر فردی به شمار می‌رود و البته با تناسب اندام هم ارتباط مستقیمی دارد. با این اوصاف می‌توان تشخیص میزان ضربان قلب را از قابلیت های اپل واچ سری ۸ دانست که مورد توجه قرار گرفته است؛ اگرچه هنوز یک ویژگی تکراری از ساعت هوشمند سری ۷ محسوب می‌شود. سنسور مادون قرمز به کار رفته در پشت اپل واچ به‌صورت مداوم و منظم ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و یافته‌های خود را در بخش سلامتی ثبت می‌کند. کاربران به کمک این سنسور می‌توانند یک الکتروکاردیوگرام دستی بگیرند و با اندازه‌گیری ریتم نامنظم قلب خود، تصمیم بگیرند که آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارند یا خیر.

سنسور اکسیژن

از دیگر قابلیت های اپل واچ سری ۸ می‌توانیم به وجود سنسور اکسیژن در آن اشاره کنیم. این سنسور می‌تواند با بررسی میزان اکسیژن بدن در صورت کاهش میزان آن به کاربر هشدار دهد. اگرچه شاید این داده‌ها به اندازه کافی دقیق نباشند، اما تا حدودی می‌توانند خبر از یک مشکل ریه‌ای یا بیماری بدهند و به کاربر کمک کنند تا با مراجعه به پزشک زودتر تحت درمان احتمالی قرار بگیرد.

در طراحی این ساعت هوشمند یک حالت کم مصرف در باتری گوشی تعبیه شده است که کاربر می‌تواند آن را برای افزایش عمر باتری خود فعال کند. البته فعال کردن این حالت باعث می‌شود که کاربر از ویژگی‌های تشخیص ضربان قلب، ریتم نامنظم قلب و میزان اکسیژن محروم بماند.

قیمت و زمان عرضه اپل واچ ۸

پیش از بررسی اپل واچ سری ۸ به صورت تخصصی، به بررسی قیمت و زمان عرضه این محصول جذاب می‌پردازیم. با مشاهده برچسب قیمتی Apple Watch Series 8 اصلاً تعجب نخواهید کرد. مدل GPS آن با قیمت ۳۹۹ دلار / ۴۱۹ پوند فروخته می‌شود. در حالی که قیمت مدل Cellular حدود ۴۹۹ دلار و معادل ۵۲۹ پوند تعیین شده است.

البته این قیمت پایه برای مدل ۴۱ میلی‌متری است که کوچکترین گزینه از نسل جدید ساعت‌های اپل قلمداد می‌شود. برای تهیه مدل بزرگتر آن، یعنی ۴۵ میلی‌متری باید حدود ۴۲۹ دلار یا ۴۴۹ پوند هزینه کنید. به طور خلاصه، اپل واچ سری ۸ اصلاً جزو ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمندِ بازار قرار ندارد و یک محصول پریمیوم محسوب می‌شود.

از نظر تاریخ عرضه، اپل این محصول را در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ (۷ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی) معرفی و از روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ (۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲) نیز روانه بازار کرد. شما عزیزان می‌توانید این ساعت جذاب را از فروشگاه برتر دیجیتال با قیمت مناسب و ضمانت محصول تهیه کنید.

آیا خرید اپل واچ سری ۸ منطقی است؟

اگر از کاربران آیفونی هستید و اپل واچ‌های اخیر نظیر سری ۶ و ۷ را خریداری نکرده‌اید، اپل واچ سری ۸ می‌تواند برای شما یک گزینه‌ی خرید بسیار مناسب باشد. سیستم‌عامل بسیار پیشرفته watchOS 9، نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت، سنسورهای جدید و حالت کم‌مصرف باتری از جمله قابلیت‌هایی هستند که ارزش خرید سری ۸ اپل واچ را بسیار بالا برده‌اند.

نقاط قوت ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸

  • عملکرد روان و بدون باگ پردازنده
  • ضدآب
  • بندهای متنوع
  • ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های ورزشی و سنسورهای جدید
  • ردیابی دقیق کیفیت خواب
  • عمر باتری طولانی‌تر با حالت کم‌مصرف باتری

نقاط ضعف ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸

  • سنسور دما چندان کاربردی نیست
  • طراحی تکراری

آیا باید اپل واچ سری ۸ بخریم؟

در بررسی اپل واچ سری 8 سعی کردیم به ویژگی‌های مهم این ساعت هوشمند اشاره کنیم؛ اما این سوال پیش می‌آید که اپل واچ سری ۸ واقعا ارزش خرید دارد؟ یا همچنان می‌توانیم از اپل واچ ۷ و حتی اپل واچ ۶ استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را روی اپل واچ ۸ مشاهده می‌کنید، اما این ویژگی‌ها در برابر اپل واچ سری ۷ زیاد نیستند. از نظر ظاهری هم این دو ساعت هوشمند تفاوت زیادی با هم ندارند و به همین دلیل اپل واچ ۸ هنوز آنقدر که باید و شاید ارزش خرید مناسبی پیدا نکرده است. از طرف دیگر حسگرهای مخصوص بانوان و حسگر تشخیص تصادف قرار گرفته روی این ساعت هوشمند می‌تواند برای افراد زیادی جذاب باشد. حالا باید ببینید که قیمت اپل واچ ۸ ارزش این ویژگی‌ها را دارد؟ بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که اپل واچ SE 2 هم بسیاری از امکانات اپل واچ ۸ را با قیمت ارزان‌تر پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.